Friluftsfrämjandet väljer Fröjd

Efter en pitch inleder Friluftsfrämjandet och Fröjd ett samarbete för att vidareutveckla organisationens digitala närvaro. Webbplatsen är en central del i Friluftsfrämjandets kommunikation med Sveriges snabbt växande skara friluftsintresserade och den primära serviceplatsen för både medlemmar och ideella ledare. Tillsammans med Fröjd genomför Friluftsfrämjandet nu en nysatsning på webbplatsen för att skapa en positiv digital upplevelse för målgrupperna.

Friluftsfrämjandet har de senaste åren arbetat medvetet och fokuserat med att utveckla sin webbplats ur ett tekniskt perspektiv. Inom ramen för samarbetet med Fröjd ska man nu ta nästa steg och optimera webbplatsen ur ett användar- och synlighetsperspektiv.

Vi är så glada över att ha fått förtroendet att vidareutveckla Friluftsfrämjandets digitala närvaro. Friluftsfrämjandets verksamhet ligger Fröjd varmt om hjärtat och den digitala ambition som finns inom organisationen är något vi har gemensamt och vill möjliggöra, säger Emmilie Ruthér, affärsutvecklare på Fröjd.

Genom vårt samarbete vill vi ta nästa steg i vår digitala satsning. Med Fröjd som digitalbyrå har vi hittat en partner som delar vår syn på digital utveckling och som ger oss förutsättningar att utveckla vår webbplats för att skapa mervärde för både våra medlemmar och ledare, säger Adam Bergsveen, kommunikationschef på Friluftsfrämjandet.

Om Friluftsfrämjandet

Friluftsfrämjandet är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation som genom friluftsliv verkar för folkhälsa, livsglädje och respekt för naturen. Med över 100 000 medlemmar, 7 000 ledare, 400 förskolor och skolor, 300 lokalavdelningar och 25 skidbackar är Friluftsfrämjandet Sveriges största friluftsorganisation.