Världens första tankeverkstad för bioupplevelser
KUND
Filmstaden
VAD
Idé & Koncept, Lanseringskampanj, Filmproduktion, Annonser (Sociala medier), Influensers, Design, Art Direction, Teknisk utveckling, Produktutveckling
NÄR
2016–2019
Biolabbet, en plats där unga är med och gör framtidens bio
Hur får man en ung publik som föredrar att streama filmer att uppskatta en bioupplevelse? Och hur får man dem att besöka en klassisk institution som Filmstaden? Med hjälp av Biolabbet – världens första tankeverkstad för bioupplevelser. En plats där unga är med och gör framtidens bio godare, bekvämare och mer awesome.
Nu blir det bioreklam
Folk äääälskar popcorn. Genom att byta ut popcornen mot framtidsgodis och fånga besökarnas reaktioner med dolda kameror lanserade vi biolabbet och drev trafik till sajten.
Feedback
Med över 3500 förslag och idéer om framtidens bioupplevelse gick Biolabbet från att vara en ren kampanj och marknadsföringsidé till att skapa verklig affärsnytta. När Filmstaden skulle lansera en ny sajt och app så fick alla filmälskare ge feedback på de nya funktionerna genom Biolabbet.
Projektgrupp
Digital affärschef, Filmstaden: Anna Rosang
Projektledare: Lars Lundberg
Art Director: Erik Weidenhielm
Designer: Max Alm
Innehållsproducent: Josefine Hammarström Helén
Produktionsbolag: Slutet är nära
Resultat
+11 %
Köpintention
3500
Bidrag till Biolabbet
570 000
Unika besökare