Hurra! Vi är nominerade i Svenska Designpriset 🎉

Den 2 september öppnar omröstningen, gå in på http://www.designpriset.se och lägg din röst! 💘

The Edible Country är en kampanjsida på Visitsweden.com som har som mål att öka den mat- och naturrelaterade turismen till Sverige. I Sverige är utsökt, hälsosam mat precis runt hörnet – i vår natur. Tillsammans med fyra av Sveriges Michelin-kockar, sattes menyer ihop med råvaror direkt från naturen och förvandlade hela landet till en enda stor gourmetrestaurant. För att göra Sverige som framstående matland mer tillgängligt, har några utvalda matbord placerats ut över hela landet, som besökaren kan boka på sajten, i samarbete med Bookatable.

Fröjd hade ansvaret för design och teknisk implementation av kampanjsidan The Edible Country. Ide, koncept och innehåll stod PR byrån Prime Weber Shandwick för på uppdrag av Visit Sweden. Projektets längd var tre månader. Den huvudsakliga målgruppen var ”Nyfikna upptäckare” i USA, UK, Tyskland och Frankrike, samt journalister för delning och spridning av innehållet i olika medier och sociala kanaler. Vi ville skapa en engagerande och inspirerande plats för att locka besökaren att boka en resa till Sverige på något av de utplacerade borden runtom i landet.

Sajten gick live i Januari 2019 och har sedan starten skapat intresse både i Sverige och internationellt. Det stora intresset har genererat att fler bord lagts till över hela Sverige och att fler recept har adderats.

Kolla in caset här: Welcome to Sweden, The Edible Country