Hurra! Vi Ă€r nominerade i Svenska Designpriset 🎉

Den 2 september öppnar omröstningen, gĂ„ in pĂ„ http://www.designpriset.se och lĂ€gg din röst! 💘

The Edible Country Ă€r en kampanjsida pĂ„ Visitsweden.com som har som mĂ„l att öka den mat- och naturrelaterade turismen till Sverige. I Sverige Ă€r utsökt, hĂ€lsosam mat precis runt hörnet – i vĂ„r natur. Tillsammans med fyra av Sveriges Michelin-kockar, sattes menyer ihop med rĂ„varor direkt frĂ„n naturen och förvandlade hela landet till en enda stor gourmetrestaurant. För att göra Sverige som framstĂ„ende matland mer tillgĂ€ngligt, har nĂ„gra utvalda matbord placerats ut över hela landet, som besökaren kan boka pĂ„ sajten, i samarbete med Bookatable.

Fröjd hade ansvaret för design och teknisk implementation av kampanjsidan The Edible Country. Ide, koncept och innehĂ„ll stod PR byrĂ„n Prime Weber Shandwick för pĂ„ uppdrag av Visit Sweden. Projektets lĂ€ngd var tre mĂ„nader. Den huvudsakliga mĂ„lgruppen var ”NyïŹkna upptĂ€ckare” i USA, UK, Tyskland och Frankrike, samt journalister för delning och spridning av innehĂ„llet i olika medier och sociala kanaler. Vi ville skapa en engagerande och inspirerande plats för att locka besökaren att boka en resa till Sverige pĂ„ nĂ„got av de utplacerade borden runtom i landet.

Sajten gick live i Januari 2019 och har sedan starten skapat intresse bĂ„de i Sverige och internationellt. Det stora intresset har genererat att ïŹ‚er bord lagts till över hela Sverige och att ïŹ‚er recept har adderats.

Kolla in caset hÀr: Welcome to Sweden, The Edible Country